Thursday 25 November 2010

AKU CLEANER BERJAYA!

Hari ni aku telah bertukar profession..dari kutu kuat makan,menjadi cleaner! Satu perubahan yg bagus..bukankah? hahahha

Well…(‘well’ adelah trademark aku dipermulaan ayt..heheh)

Saper sangke ? aku yg selalu berhigh heels kan 4inch,make up yg not bad tebal cam opera cine,sgt cerewettt dlm sume hal,agak gedik la jugak…..jadi cleaner! Hahaha..bangge pasaipa tah…hahhaha..

Cleaner yg ku maksudkan bukan lah menjadi cleaner dimane2 hotel or company bertaraf berbintang bulan matahari bagai….hanyalah cleaner di toilet bilik ku sndiri..kalo tandas public,xrele aku nyahhhhh oiiiiiiiiiii……….goliiiii..jijik tau..jijikkkkkkkkkkk….hehehhe…sape yg penah masuk ladies kat R&R ke,kat restoran ke,kat sekolah2 or mane2 je la yg bertittlekan ‘TOILET AWAM’…pepaham je la kan pemandangan INDAH kat dalam tu kan….kalo xpaham jugak..google la! Haha..tapi kot2 la google pun xmampu nak google,meh ku strght to the point…penuh pads2 hasil anak2 dare yg mengalami ‘PMS’ing yg penuh berterabur kat lantai2 toilet tu…dgn bau yg cam haremmmmmm…pads yg penuh dgn darah yg xdicuci just buang camtu je,tambah lak tisu2 yg merate2 terutame kat lubang jamban,sink,lantai,toilet lak tersumbat,penuh dgn air yg bertakung bau cam babunnn..belum di tambah dgn taik yg pelbagai jenis dan pelbagai bentuk,pelbagai colour,dan pelbagai bau lagi…yg cair cam cirit ade,yg ketul2 cam taik kambing ad,ketul2 cam batu ade,pendek kate..,macam2 adaaaaaaa….so lelaki2 sekalian,korang toksah la pikir awek yg muke cun2 nampak cam kemas sgt,jgn disangke pembersih! Tah2 pengutur teruk! Xcaye cube la try skodeng jamban pempuan…pasti kantoi segalaa…


Ape sal aku mengkomersialkan toilet awam wanita ehh?? Asal nye tadi aku nak citer toilet aku….hadeeyyy…

Ok! Tadi aku jadi cleaner! (bape kali nak ulang tah) best jugak cuci toilet bilik air sendiri! Hahahhah…sental2 dinding toilet dgn berus dawai pencuci bontot kuali mak aku..hahahah! dah aku xjumpe alat yg sesuai nak buat sental menyental,tetbe teringat berus dawai pencuci buntut kuali mak aku..so aku tibai je la…(mati aku kalo die taw berus kuali die dah aku buat jadi penyental dinding dan lantai tandas! Hahhahahahha…xpe,nanti aku beli baru mlm ni ganti berus kuali mak aku)

Aku jugak bukan setakat jadi cleaner,malah aku sempat jadi plumber sekali beb!! Hahaha….so hari ni aku dah jumpe salah satu bakat baru aku..yakni…….aku berbakat jadi  PLUMBERGIRLS!!! Hahahahahahhah..gelak bangge neh!

Ni terjadi secare xspontan pon…sink toilet aku air kuar slow je…cam tersumbat la kirenye…mule2 aku hampir2 naik angin sengsorang gak la kat dlm toilet tu sbb sink tu tersumbat,air kuar pun slowwww giler! Mane aku xhangin kat sinki tu kan..kan..kan…
Ikut kan hati aku time tu nak je aku karate sinki tu..tapi selepas 2 3 4 minit berpikir ape tindakan rasional dan langkah2 yg wajar aku laku kan apabila sink tersumbat…and…TINGGGGG!!!!! Ku dapat idea bernas lagi bijaksana!


Aku terus teringat mase aku form2 dulu,aku penah ikut ‘kursus’ membetulkan paip memaip ni…kan kelas KH ade ajo pasal paip2..so aku pun jenuh la memikior cara2 betul nak handle sink tersumbat ni…akhirnye!! Berjaya!


Aku pun bukak la cam bentuk botol kat bawah sinki tu…sekali bukak..PERGHHH!!! bau cam nerake! Menyesal aku bukak! Nak termuntah aku time tu…tuhan je taw…meleleh2 air mate aku duk tahan bau tu…nak pandang pun xmampu..jijikkkkkkkkkkkkkkkk!!!
Tapi aku kan macho..so aku memberani kan bijik mate aku yg dah sepet2 secara tibe2 ni,ekoran goliiii teramat2  tgk isi kandungan dalam botol tu…hitam2! Sumpah jijikkkk!!
Namun aku gagahi juge melihat is kandungan tersebut..rupe2 nye penuh dengan rambut2 yg tersangkut2 kat dalam tu…perasaan aku time tu memang CIS! Baru ku taw rambut sape yg jadi penyebab kepade ketersumbatan sinki tersebut….rupenye rambut aku sendiri yg gugur2 luruh2 tuuu…demittt!! Nak je aku memaki hamun rambut tersebut….biase die tu..nak gugur2 luruh2 pulak eh…babab kang!

Lepas aku membuang segale rambut2 yg tersangkut kat situ,baru lah sink tu kembali normal dan air dapat mengalir laju selaju kelajuan angin tofan tornado…(dah tofan,tambah lagi tornado kan..sengal..)

Tu la serbe sedikit mengenai profession cleaner dan bakat plumber yg terpendam yg ku sendiri tidak ketahui ku memiliki bakat terpendam…caya lahhhhhh!!!